Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2010

Το θεώρημα περί ιθαγένειας και ενσωμάτωσης


Tου Σταυρου Λυγερου

Η χθεσινή εκτός ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή ανέδειξε τις διαφωνίες, που είχε ήδη αναδείξει ο διάχυτος δημόσιος διάλογος. Το νομοσχέδιο διαφέρει κάπως από το κείμενο της νομοθετικής πρωτοβουλίας, που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Είναι αλήθεια ότι ο υπουργός Εσωτερικών έκλεισε ορισμένες επικίνδυνες «τρύπες», αλλά διατήρησε ανέπαφη την αρχική φιλοσοφία.

Το θεώρημα του πρωθυπουργού είναι ότι η παραχώρηση ιθαγένειας επιφέρει την ενσωμάτωση των μεταναστών. Τα γεγονότα το έχουν σε μεγάλο βαθμό διαψεύσει. Αυτό δεν εμποδίζει την κυβέρνηση να νομοθετεί με στόχο την «πολυπολιτισμική κοινωνία», υπό την επήρεια του ιδεολογήματος ότι το εθνικό κράτος είναι ξεπερασμένο και πρέπει να το ξεφορτωθούμε.

Ο Γ. Παπανδρέου δεν απάντησε σε τρία κρίσιμα ερωτήματα: Πρώτον, τι θα πράξει με το σχεδόν ένα εκατομμύριο παράνομους μετανάστες που ήδη βρίσκονται στην Ελλάδα. Δεύτερον, εάν πρέπει ή όχι να κάνουμε διάκριση των παράνομων μεταναστών με βάση την πολιτισμική συμβατότητά τους και τη δυνατότητά τους για αρμονική ενσωμάτωση. Τρίτον, πώς θα αναχαιτιστεί η συνεχιζόμενη παράνομη είσοδος νέων μεταναστών;

Αντί για απαντήσεις, ο πρωθυπουργός επιδόθηκε σε συναισθηματικές αναφορές. Ευτυχώς, αυτή τη φορά δεν επανέλαβε το άτοπο, πως η απόδοση ιθαγένειας είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Το γεγονός, όμως, ότι εμμέσως παρομοίασε τους παράνομους μετανάστες με τους Mικρασιάτες πρόσφυγες είναι ενδεικτικό, όχι τόσο σύγχυσης, όσο της ιδεολογικής εμμονής η Ελλάδα να θεωρείται χώρος και όχι χώρα. Αυτή είναι η αιτία, που από την ομιλία του ουσιαστικά απουσιάζει η κρίσιμης σημασίας διάκριση μεταξύ νόμιμου και παράνομου μετανάστη.

Είναι ορατό διά γυμνού οφθαλμού ότι η κυβέρνηση έχει την τάση «επίλυσης» του μεταναστευτικού προβλήματος με την παραχώρηση ιθαγένειας. Πρόκειται για τάση, που είναι συμβατή με την τρέχουσα πρακτική του ελληνικού κράτους να νομιμοποιεί εκ των υστέρων παράνομες καταστάσεις. Οι περίπου 700.000 νόμιμοι μετανάστες ήταν στη συντριπτική πλειονότητά τους παράνομοι, που νομιμοποιήθηκαν μαζικά σε τέσσερις δόσεις.

Η πείρα απέδειξε ότι κάθε νομιμοποίηση τροφοδότησε το επόμενο κύμα, ενισχύοντας την εντύπωση πως όποιος μπαίνει στην Ελλάδα παρανόμως δεν διώχνεται και κάποια στιγμή νομιμοποιείται. Αντί να δημιουργήσει αντικίνητρα για να συρρικνώσει τις ροές λαθρομετανάστευσης, η κυβέρνηση διευκολύνει την απόδοση ιθαγένειας, γεγονός που εκ των πραγμάτων θα λειτουργήσει ως κίνητρο για ενίσχυση των μεταναστευτικών ροών. Δεδομένου ότι η ανάσχεση της παράνομης εισόδου μεταναστών από τα θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία είναι πρακτικά από δυσχερής έως αδύνατη, το βάρος πέφτει σε δράσεις:


Πρώτον, να ασκηθεί εκ μέρους της Ε.Ε. ασφυκτική πίεση στην Αγκυρα να δέχεται πίσω όσους εισέρχονται παρανόμως στην Ελλάδα από την τουρκική επικράτεια.

Δεύτερον, να οργανωθεί ένας μηχανισμός συνεχούς επαναπατρισμού παράνομων μεταναστών. Η αξία αυτού του μέτρου δεν είναι τόσο ο αριθμός όσο το αποτρεπτικό μήνυμα προς όσους θα ήθελαν να επιχειρήσουν την παράνομη είσοδο στην Ελλάδα.
kathimerini.gr

1 σχόλιο:

  1. Οταν γυρνας την πλατη στον συνανθρωπο σου , ουσιαστικα γυρνας την πλατη σε ενα κομματι του εαυτου σου . Το ιδιο ισχυει και μεταξυ των λαων .Σε καμμια περιπτωση δεν πρεπει να κλειστει η όποια αναπτυγμενη κοινωνια στον εαυτο της και να αδιαφορησει για το τι συμβαινει στον υπολοιπο κοσμο . Τα προβληματα των γειτονων της , θα πρεπει να τα θεωρει ( ως εναν βαθμο ) και δικα της και την τεχνογνωσια και ‘σοφια’της , αλλα και μερος του υλικου πλουτου της , θα πρεπει να την μοιραζεται με ολους . Απο μια τετοια συμπεριφορα ενας λαος μονο ωφελη μπορει να αποκομισει , αλλα και να ειναι υπερηφανος για την προσφορα του αυτη στον υπολοιπο κοσμο . Αντιθετα η αδιαφορια , η εκμεταλλευση του αδυνατου και η ακρατη ιδιοτελεια καποια στιγμη θα πληρωθουν ακριβα , ειτε μεσω της πλημμύρας των απελπισμενων και δυστυχισμενων που αναγκαστικα θα ‘ πολιορκησουν ‘ και θα ‘ πνιξουν ‘ τον λαο αυτο στην προσπαθεια να επιβιωσουν , ειτε απο το χτυπημα της μοιρας οταν στο μελλον τα πραγματα θα εχουν αλλαξει και οι ρολοι θα ειναι αντεστραμμενοι . Η όποια σταση ζωης παντως ( ατομικα , κονωνικα και εθνικα ) και κυριως αυτη της φιλανθρωπιας (που μπορει να φτασει και τα ορια της αυτοθυσιας οπως προσταζει και η Χριστιανικη παραδοση ) , δεν πρεπει σε καμμια περιπτωση να ειναι επιβαλλομενη απο τριτους ( κυβερνησεις , επιτροπες , ΜΚΟ κτλ ) , αλλα πρεπει να είναι συνειδητη και οικειοθελης και να προερχεται ειτε απο μια βαθυτερη κατανοηση των πραγματων ( αποτελεσμα του προσανατολισμου της Παιδειας και του εκπαιδευτικου συστηματος ) , ειτε απο μια συναισθηματικη ηθικη που δεν εχει , αλλα ουτε και χρειαζεται , λογικες επεξηγησεις . Εαν αυτο δεν συμβει και παρθουν αποφασεις ερημην του λαου , τετοιες ώστε να διαταρασσεται η ομαλη λειτουργια της κοινωνικης ζωης , ( με την ευθυνη κυριως να βαραινει το επισημο κρατος που δεν φροντισε ώστε να μην δημιουργηθουν οι συνθηκες αυτες οι οποιες θα οδηγησουν σε συγκρουση ) , τοτε αργα ή γρηγορα οταν το κοινωνικο συνολο νιωσει οτι απειλειται η υπαρξη του , θα ενεργοποιηθουν τα βασικα ενστικτα της επιβιωσης και οι αντιδρασεις δυστυχως θα εχουν ακραιο και βιαιο χαρακτηρα . Σε καθε περιπτωση παντος τα προβληματα ειναι προτιμοτερο να αντιμετωπιζονται εν τη γενεσει αλλα και στην ουσιαστικη αιτια τους και μεταξυ του να ψαρευεις και να τρως μονος ( αδιαφορώντας για τους υπολοιπους που πεινανε ) και του να ψαρευεις προσπαθωντας να ταισεις εκατονταδες χιλιαδες , ισως ειναι προτιμότερο να μαθεις στους δυσμοιρους συνανθρωπους σου , πως να ψαρευουν μονοι τους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια εκτός θέματος καθώς και μηνύματα σε "greeklish" δεν θα δημοσιεύονται.

Ποιά είναι η άποψη των χρηστών του διαδικτύου για την "πολυπολιτισμική κοινωνία" στην οποία μεταβαίνουμε, κατά την κρίση του νομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης; http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?p=1012 Συγκεκριμένα, στην εισηγητική έκθεση αναγράφεται: Στην χώρα μας, οι συμπεριφορές που αποβλέπουν σε φυλετικές διακρίσεις έχουν ποινικοποιηθεί, ως ένα βαθμό, όπως προαναφέρθηκε από τον ν. 927/1979. Δεδομένου, όμως, ότι ο παραπάνω νόμος έχει εφαρμοστεί ελάχιστα και ήδη κρίνεται ανεπαρκής, ενόψει των σοβαρών προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα μας κατά τη μετάβασή της σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, η ισότιμη προστασία όλων των ατόμων, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά τους ή τον γενετήσιο-σεξουαλικό προσανατολισμό τους, προβάλλει ως πρωταρχική υποχρέωση του κράτους. Τι θα λέγατε, να ακουγόταν και η φωνή του "κυρίαρχου λαού", ως προς τη μετάβασή μας σε "μια πολυπολιτισμική κοινωνία";