Σε μια εποχή που οι πατριωτικές φωνές στην τηλεόραση και τον ελεγχόμενο Τύπο σπανίζουν, το διαδίκτυο αποτελεί ανοικτή "Αγορά" για να εκφράσει ο καταπιεσμένος και "διωκώμενος" Έλληνας ελεύθερα την γνώμη του.
Το διαδίκτυο αποτελει ένα χώρο προσβάσιμο σε όλους. Χώρο που προς το παρόν τα κέντρα ενημέρωσης αδυνατούν να ελέγξουν. Παρότι η τηλεόραση έχει ακόμη τα πρωτεία στην ενημέρωση, το διαδίκτυο έχει την δυνατότητα να απειλήσει άμεσα την κυριαρχία των κέντρων ενημέρωσης σε ότι αφορά την έκφραση ιδεών και την διαμόρφωση της κοινής γνώμης! Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν χρειάζεται να είναι κάποιος μεγιστάνας, "αστέρας", καθηγητής πανεπιστημίου, αμπελοφιλόσοφος, πολιτικός, αριστερός, ή δημοσιογράφος για να ακουστεί η γνώμη του στο διαδικτυο. Απαιτείται μόνο μια φθηνή σύνδεση στο διαδίκτυο, και λίγος χρόνος. Η διάδοση του λόγου εξαρτάται αποκλειστικά από το περιεχόμενο του, και όχι αν αυτό συμβαδίζει με τα συμφέροντα λίγων.
Χαρακτηριστικά παράδειγματα της δύναμης που αποκτά ο πατριωτικός λόγος στο διαδίκτυο απετέλεσαν τα δεκάδες χιλιάδες σχόλια που αναγκάστηκε να σβήσει το Υπ. Εσωτερικών στην δημόσια διαβούλευση επί του "λαθρο"-νομοσχεδίου του ΠΑΣΟΚ. Επιπλέον στην λίστα των 100 πιο δημοφιλών ελληνικών μπλογκς συγκαταλλέγονται δεκάδες πατριωτικά ιστολόγια. Τέλος ένα ερασιτεχνικό βίντεο που προβλήθηκε πρόσφατα (20/1/2010) στο Youtube με τίτλο "Ελληνικά Δεδομένα" και αναφέρεται στην Νέα Τάξη πραγματων και το μεταναστευτικο έλαβε σχεδόν 100 χιλιάδες "views" μέσα λίγες ημέρες. Συγκριτικά τα βίντεο των Ελλήνων "Aστέρων" στο youtube έχουν πολύ μικρότερη επισκεψιμότητα σε αντίστοιχο χρονικό διαστημα.
Το φαινόμενο αυτό ανησυχεί τα ελεγχόμενα μέσα της προπαγάνδας, που βλέπουν την κυκλοφορία των φυλλαδων, και την επιρροή που ασκούν στην κοινή γνώμη να μειώνεται δραστικά. Η ελευθερία του διαδικτίου αποτελεί λοιπόν στόχο για να αποθέσουν την λάσπη τους και να δυσφημίσουν το μέσο και τον λόγο που το πλημμυρίζει καθημερινά και που εκφράζεται από απλούς Έλληνες πολίτες.
Το εύρος του "πατριωτικού" λόγου αντανακλάται σε κάθε δημοσκόπιση των ελεγχόμενων μέσων, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν να διαστρεβλώσουν τα αποτελέσματα και να παρουσιάσουν σταδιακή υποχώρηση των αρνητικών απόψεων της Ελληνικής κοινής γνώμης η οποία αντιστέκεται στην αλλαγή του Κώδικα Ιθαγενείας και τα συμφέροντα που την προωθούν.
Παράδειγμα αποτελεί το παρακάτω άρθρο που δημοσίευσε πριν λίγες ημέρες η εφημερίδα Το Βήμα! Συνέλληνες, "φίδια" και "αυγά",... "απολαύστε"...
"Το αβγό του φιδιού στον κυβερνοχώρο To BHMA
Ρατσιστικές αναρτήσεις με αφορμή το νομοσχέδιο για τους μετανάστες Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2010
ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ διαστάσεις έχει πάρει τον τελευταίο καιρό η εξάπλωση ακροδεξιών, ρατσιστικών και ξενοφοβικών απόψεων στο ελληνικό Διαδίκτυο. Από τους λόγους του δικτάτορα Ιωάννη Μεταξά ως τα σύμβολα της χούντας, όλα τα ακροδεξιά κλισέ ανακυκλώνονται στον κυβερνοχώρο μέσα από ιστολόγια και σελίδες σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook. Τις τελευταίες ημέρες και με αφορμή την ανοικτή διαβούλευση του νομοσχεδίου για την παροχή ιθαγένειας και ψήφου στους μετανάστες που διαβιούν χρόνια στη χώρα, το ελληνικό Διαδίκτυο έχει κατακλυστεί από ξενοφοβικά συνθήματα και ιστοσελίδες που ζητούν τη διενέργεια δημοψηφίσματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι, αμέσως μετά την έναρξη του διαλόγου, η ιστοσελίδα opengov.gr άρχισε να βομβαρδίζεται από «ακροδεξιά» σχόλια, πολλά από τα οποία ήταν υβριστικά. Οταν ορισμένα από αυτά αφαιρέθηκαν από την ιστοσελίδα, άρχισαν να εμφανίζονται στο Διαδίκτυο εκατοντάδες μηνύματα που κατηγορούσαν την κυβέρνηση για «φασιστικές πρακτικές και λογοκρισία». Επισημαίνεται ότι ξεπερνούν τα 300 τα ιστολόγια που προσυπογράφουν το αίτημα για δημοψήφισμα. Χωρίς να σημαίνει ότι και τα 300 εκφράζουν ακροδεξιές απόψεις, ο αριθμός αυτός είναι ενδεικτικός του γενικού κλίματος.
ΕΨ: Παράταυτα ο πομπώδης τίτλος του άρθρου χαρακτηρίζει συλλογικά και τα 300 ιστολόγια και τις ιδεές που εκφράζουν. Ακολουθούν παραδείγματα αναρτήσεων και σχολίων χρηστών και το άρθρο καταλλήγει..
«Η χρήση του Διαδικτύου για τη διακίνηση και έκφραση ρατσιστικών απόψεων, συνθημάτων και ιδεών είναι, τουλάχιστον στο εξωτερικό, μια παλιά ιστορία. Στη χώρα μας είναι ένα φαινόμενο καινούργιας εσοδείας» επισημαίνει χαρακτηριστικά η κυρία Λίλιαν Μήτρου, επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα Επικοινωνιακών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο του Αιγαίου. Εκείνο που είναι ανησυχητικό είναι η διάδοση των απόψεων αυτών σε άτομα νεαρής κυρίως ηλικίας, όπως η πλειονότητα των χρηστών του Διαδικτύου. «Με ανησυχεί γιατί οι απόψεις που δεν εκφράζουν ανεκτικότητα είναι επικίνδυνες» σημειώνει η κυρία Μήτρου.
ΕΨ: Μόνο που αν η κυρία Μήτρου γνώριζε το διαδίκτυο θα είχε υπόψιν της ότι τις πιο πατριωτικές, κατ αυτή "ακραίες" απόψεις εκφράζουν οι νεώτεροι εκ των χρηστών του διαδικτύου! Αυτοί είναι που διαδίδουν τις πατριωτικές ιδέες σε εμάς τους λίγο μεγαλύτερους που τις έχουν ελαφρώς "προδώσει" και ίσως να έχουν πάψει να ελπίζουν...
ΕΨ
Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010
Ο Πατριωτικός λόγος στο διαδίκτυο προβληματίζει τα ελεγχόμενα μέσα ενημέρωσης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ποιά είναι η άποψη των χρηστών του διαδικτύου για την "πολυπολιτισμική κοινωνία" στην οποία μεταβαίνουμε, κατά την κρίση του νομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης;
http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?p=1012
Συγκεκριμένα, στην εισηγητική έκθεση αναγράφεται:
Στην χώρα μας, οι συμπεριφορές που αποβλέπουν σε φυλετικές διακρίσεις έχουν ποινικοποιηθεί, ως ένα βαθμό, όπως προαναφέρθηκε από τον ν. 927/1979. Δεδομένου, όμως, ότι ο παραπάνω νόμος έχει εφαρμοστεί ελάχιστα και ήδη κρίνεται ανεπαρκής, ενόψει των σοβαρών προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα μας κατά τη μετάβασή της σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, η ισότιμη προστασία όλων των ατόμων, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά τους ή τον γενετήσιο-σεξουαλικό προσανατολισμό τους, προβάλλει ως πρωταρχική υποχρέωση του κράτους.
Τι θα λέγατε, να ακουγόταν και η φωνή του "κυρίαρχου λαού", ως προς τη μετάβασή μας σε "μια πολυπολιτισμική κοινωνία";
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια εκτός θέματος καθώς και μηνύματα σε "greeklish" δεν θα δημοσιεύονται.