Τι συμβαίνει όταν αυτός που νομοθετεί στην ουσία είναι οι ΜΚΟ
Δεν είναι λίγες οι φορές, στην πρόσφατη πολιτική ιστορία της χώρας μας, που «μη» κυβερνητικές οργανώσεις κατευθύνουν την κυβερνητική εξουσία σε επιλογές ή αιτήματα που προβάλλουν οι ίδιες. Προφνώς και τα αιτήματα τους, όπως έχουμε δει σε πολλές περιπτώσεις, εκπορεύονται από τα ευαγή ιδρύματα που τις χρηματοδοτούν και αποτελούν κατά κοινή πλέον ομολογία τμήμα του πολιτικοοικονομικού κατεστημένου που νέμεται το αύριο της χώρας
Σε αυτή τους την πλούσια σταδιοδρομία, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και μια ντιρεκτίβα προς το υπουργείο Εσωτερικών, ως προς την απόδοση της ελληνικής ιθαγένειας σε εκατοντάδες χιλιάδες οικονομικών μεταναστών. Έτσι, με τη δημοσίευση του προσχεδίου του νόμου για την απόδοση της ιθαγένειας, δεν άργησε να γίνει γνωστός και ο μη κυβερνητικός οργανισμός που το πρότεινε ή τουλάχιστον έθεσε υπόψη του κυρίου Ραγκούση.
Μιλάμε φυσικά για την «Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη», η οποία από τις 19 Μαρτίου του 2009 είχε δημοσιεύσει με τίτλο «Νέος Κώδικας Ελληνικής Ιθαγένειας» 10 σημεία για την αλλαγή του νόμου του 2004 ως προς την απόδοση της ιθαγένειας, συμπληρωμένο με μια εκτίμηση για τις αλλαγές που έχουν διαμορφωθεί από το 2004 έως σήμερα για την μετανάστευση. Το περιεχόμενο του συγκεκριμένου εγγράφου και τα 10 σημεία υιοθετήθηκε σχεδόν αυτούσιο από το υπουργείο Εσωτερικών, ενώ η Μ.Κ.Ο. αμέσου χαιρέτισε το προσχέδιο ζητώντας την εμβάθυνση του, με ελαστικότερες προϋποθέσεις για την απόδοση της ελληνικής ιθαγένειας.
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως, με την ανάληψη της διακυβέρνησης από το Πα.Σο.Κ., ο «μη» κυβερνητικός οργανισμός απέστειλε επιστολές στα υπουργεία Εσωτερικών, Δικαιοσύνης και «Προστασίας του Πολίτη», με διάφορες προτάσεις, ενώ ενδεικτική είναι και η επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας, όπου οι «πολυπολιτισμικοί» μάγοι αιτούνται τη μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό και θεωρούν πως «μια εκπαίδευση που είναι απαλλαγμένη από παρωχημένους μισαλλόδοξους εθνοκεντρισμούς μπορεί να υπηρετήσει την οικοδόμηση ενός σύγχρονου πολυπολιτισμικού και πολυσθενούς σχολείου». Προς αυτή την κατεύθυνση, θεωρούν επίσης πως «η ανάγκη προσανατολισμού της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της προβολής σύγχρονων οικουμενικών αξιών ουδόλως εξυπηρετείται από τις μαθητικές παρελάσεις και τον -εθνικά εσωστρεφή-χαρακτήρα των σχολικών εκδηλώσεων».
Είναι λοιπόν εμφανές το ιδεολογικό και πολιτικό πρόσημο των ανθρώπων που συνέταξαν την ντιρεκτίβα για την απόδοση της ελληνικής ιθαγένειας, ωστόσο, σαν από πείσμα της ιστορίας, τα χαρακτηριστικά της οδηγίας τα έχουμε συναντήσει και στο παρελθόν.
Ο νόμος του 1869, για την απόδοση της οθωμανικής υπηκοότητας σε ξένους, εμφανίζει παρόμοια χαρακτηριστικά με το προσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών. Προέβλεπε την απόδοση της υπηκοότητας στα παιδιά «ξένων» από τη γέννηση τους μέχρι τριών ετών, ενώ για τους μεγαλύτερους, με τη συμπλήρωση πέντε ετών διαρκούς παραμονής, τους έδινε τη δυνατότητα να αιτηθούν την απόκτηση της οθωμανικής υπηκοότητας. Για να μην παρεξηγηθούμε, δεν μιλάμε για μια αντιγραφή του οθωμανικού δικαίου, αλλά τονίζουμε με έμφαση πως τα χαρακτηριστικά του προσχεδίου μπορούν να εφαρμοστούν πολύ καλύτερα στην πραγματικότητα μιας αυτοκρατορίας όπως ήταν η οθωμανική, παρά σε ένα εθνικό κράτος.
Ἄρθρ. 1. Τὰ ἐκ γονέων, ἢ μόνον ἐκ πατρὸς, Ὀθωμανικῶν ὑπηκόων γεννώμενα τέκνα θεωροῦνται ὑπήκοοι Ὀθωμανοί.
Ἀρθρ. 2. Ὅταν οἱ γονεῖς ὑπάγωνται εἰς ξένην ὑπηκοότητα, τὰ ἐν τῷ Ὀθωμανικῷ Κράτει γεννώμενα αὐτῶν τέκνα, ἀπὸ τῆς ἐνάρξεως τῆς ἐφηβικῆς αὐτῶν ἡλικίας μέχρι τριῶν ἐτῶν, δικαιοῦνται νὰ ἐξαιτήσωνται τῆς Ὀθωμανικῆς ὑπηκοότητος. [Νομ. Ραγκούση: Την Ελληνική Ιθαγένεια αποκτά από τη γέννησή του, όποιος γεννιέται σε ελληνικό έδαφος εφόσον ούτε αποκτά αλλοδαπή ιθαγένεια με τη γέννησή του ούτε μπορεί να αποκτήσει τέτοια ... ή είναι άγνωστης ιθαγένειας... Τέκνο αλλοδαπών που γεννιέται στην Ελλάδα και ένας από τους γονείς του κατοικεί μόνιμα και νόμιμα στη χώρα επί πέντε συνεχή έτη, αποκτά την ελληνική ιθαγένεια ... ].
Ἄρθρ. 3. Ὅστις τῶν ξένης ὑπηκοότητος καὶ ἐφηβικῆς ἡλικίας διαμείνῃ ἐν Τουρκίᾳ ἐπὶ πέντε κατὰ συνέχειαν ἔτη, δύναται νὰ προσκτήσηται τὴν Ὀθωμανικὴν ὑπηκοότητα, ἀπευθυνόμενος δι’ ἀναφορᾶς του αὐτοπροσώπως ἢ δι’ ἄλλου εἰς τὸ ἐπὶ τῶν ἐξωτερικῶν ὑπουργεῖον. [Νομ. Ραγκούση: Τέκνο αλλοδαπών που έχει παρακολουθήσει τις τρεις πρώτες τάξεις υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε ελληνικό σχολείο στην Ελλάδα και κατοικεί μόνιμα στη χώρα αποκτά την ελληνική ιθαγένεια με την ενηλικίωσή του... Την ελληνική ιθαγένεια αποκτά ... και το τέκνο αλλοδαπών που έχει ολοκληρώσει την παρακολούθηση έξι τουλάχιστον τάξεων ελληνικού σχολείου στην Ελλάδα
Ἄρθρ. 4. Ἡ Αὐτοκρατορικὴ Κυβέρνησις, ἅμα πεισθεῖσα ὅτι οἱ μὴ ἐκπληρώσαντες τὰς διατάξεις τοῦ 3 ἀρθρου ξένοι εἰσὶν ἄξιοι ἐξαιρετικῆς εὐνοίας, παραδέχεται αὐτοὺς καὶ ἐγκατατάττει εἰς τὴν ὑπηκοότητα ἐκτάκτως.Οι αυτοκρατορικής εμπνεύσεως οδηγίες των «μη κυβερνητικών», έρχονται να καταδείξουν για ακόμα μια φορά τον πολιτικό ρόλο που παίζουν, στα πλαίσια των εξαχρειωμένων πολιτικών μας ακολούθων. Είναι πλέον κοινός τόπος πως αυτοί οι κύκλοι, άλλοτε θα προσπαθούν να στηρίζουν «επιστημονικά» την επίθεση της παγκοσμιοποίησης στις συλλογικές και εθνικές ταυτότητες και άλλοτε θα εκπονούν νόμους ή προσχέδια της χώρας που τους θρέφει...
Του Κωνσταντή Σεβρή
Εφημερίδα Ρήξη, 9-1-2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια εκτός θέματος καθώς και μηνύματα σε "greeklish" δεν θα δημοσιεύονται.