Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

Πολιτογράφηση αλά ΠΑΣΟΚ



Η Κυβέρνηση υποτίθεται πως αυστηροποίησε τις διατάξεις πολιτογράφησης με το αναθεωρημένο νομοσχέδιό της. Είναι απαραίτητο λοιπόν να δούμε πόσο “αυστηρές” έγιναν οι ρυθμίσεις.


Πρώτον, οι σημερινοί μετανάστες θα μπορούν να πολιτογραφηθούν μετά από 5 χρόνια νόμιμης παραμονής και το κράτος θα πρέπει να απαντήσει εντός 2 ετών. Ενώ όσοι θα μεταναστεύσουν νόμιμα από εδώ και στο εξής θα πολιτογραφούνται μετά από 7 έτη νόμιμης διαμονής και το κράτος θα πρέπει να απντήσει εντός 1 έτους.

Έχουμε δηλαδή το πρωτοφανές φαινόμενο οι νομιμοποιημένοι λαθρομετανάστες (δηλαδή οι σημερινοί νόμιμοι) να πολιτογραφούνται πιο γρήγορα από τους μελλοντικούς εξ’ αρχής νομίμους!
Η πενταετία δεν είναι τυχαία. Στοχεύει στον να καλυφθούν όσοι νομιμοποιήθηκαν το 2005, κατά την τελευταία δηλαδή από τις τρεις μεγάλες “τακτοποιήσεις” που έγιναν στην Ελλάδα. Στοχεύει λοιπόν στο να αρχίσει η πολιτογράφηση ολόκληρου του νόμιμου μεταναστευτικού πληθυσμού της χώρας.

Ούτε είναι τυχαία η διετής προθεσμία για τους σημερινούς και η μονοετής για τους μελλοντικούς. Η Κυβέρνηση αναμένει μεγάλο φόρτο εργασίας από την πολιτογράφηση μισού εκατομμυρίου και πλέον μεταναστών. Αυτός ο αριθμός, που θα γίνει εντός δύο ετών είναι δυο τάξεις μεγέθους μεγαλύτερος από τον σύνηθη αριθμό πολιτογραφήσεων με τον ισχύοντα Κώδικα.

Δεύτερον, η Κυβέρνηση μειώνει τον χρόνο νόμιμης παραμονής στα τρία έτη για “όσους έχουν τη γονική μέριμνα τέκνου ελληνικής ιθαγένειας”, αναγνωρίζει το δελτίο διαμονής “ως γονέας ανηλίκου ημεδαπού” ως έγκυρο τίτλο νομιμότητας προς πολιτογράφηση και θεωρεί στοιχείο ομαλής ένταξης τον “συγγενικό τους δεσμό και εξ αγχιστείας με Έλληνα πολίτη”.

Πρόκειται για σύνολο φωτογραφικών διατάξεων για την πολιτογράφηση των....... παρανόμων μεταναστών της δεύτερης γενιάς οι οποίοι αποκλείονται -τάχα- από τις διατάξεις του άρθρου 1 που αφορά την δεύτερη γενιά και απαιτεί νομιμότητα των γονέων τους.

Αυτό φαίνεται από το εξής: οι σύζυγοι Ελλήνων πολιτών μπορούν να πολιτογραφηθούν ήδη με τριετία. Τα δε παιδιά της δεύτερης γενιάς πρέπει είτε να φοιτήσουν 6 χρόνια σε σχολείο είτε οι γονείς να είναι επί 5 έτη νόμιμοι. Προς τί λοιπόν η ύπαρξη ειδικής διάταξης για την τρίετία;

Η παράνομη δεύτερη γενιά θα αποκτήσει δελτίο παραμονής ως γονείς ανηλίκων ημεδαπών, αφού η τρίτη γενιά λαμβάνει την ιθαγένεια αυτόματα χωρίς ούτε καν δήλωση. Μετά από τρία χρόνια θα πολιτογραφηθεί και η δεύτερη γενιά.

Τρίτον, το νομοσχέδιο απροκάλυπτα προωθεί την πολιτογράφηση των κομματικών “ημετέρων” με τρεις τουλάχιστον τρόπους:

(α) κριτήριο ομαλής ένταξης είναι “η συμμετοχή του σε κοινωνικές οργανώσεις ή συλλογικούς φορείς μέλη των οποίων είναι Έλληνες πολίτες”. Ενώ κριτήριο δυνατότητας πολιτικής συμμετοχής είναι “Ειδική βαρύτητα στην εκτίμηση περί υιοθέτησης της ελληνικής πολιτικής ταυτότητας έχουν η ενδεχόμενη συμμετοχή σε συλλογικούς φορείς, πολιτικές ενώσεις ή σωματεία όπου συμμετέχουν και Έλληνες πολίτες”. Όμως, ενώ το ΠΑΣΟΚ επιτρέπει να γράφονται “φίλοι” του αλλοδαποί μετανάστες ενώ η Νέα Δημοκρατία έχει μόνο μέλη που είναι Έλληνες πολίτες και ομογενείς, άρα οι “φίλοι” του ΠΑΣΟΚ αποκτούν πλεονέκτημα ως προς την πολιτογράφηση.

(β) οι συστατικές επιστολές είναι άνευ ουσίας. Πρώτον γιατί οι επιστολές θα γράφονται από Έλληνες πολίτες που γεννήθηκαν απλά στην Ελλάδα. Άρα οι αλλογενείς θα μπορούν να συστήνουν τους δικούς τους. Δεύτερον, γιατί δεν τίθεται κανένα όριο στο πόσες συστατικές επιστολές μπορεί να γράφει κάποιος, και έτσι αναμένεται βιομηχανία συστατικών επιστολών είτε από επαγγελματίες (π.χ. δικηγόρους) είτε από καλοθελητές (π.χ. στελέχη αριστερών κομάτων και ΜΚΟ). Τρίτον, γιατί οι συστατικές επιστολές είναι ένας επίσημος τρόπος για να πηγαίνουν “μιλημένοι” οι υποψήφιοι στην επιτροπή πολιτογράφησης αν λ.χ. έχουν συσταθεί από στελέχη του ΠΑΣΟΚ.

(γ) επιπλέον κριτήριο δυνατότητας πολιτικής συμμετοχής είναι η “η τυχόν προηγούμενη συμμετοχή στις εκλογές της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης”. Δηλαδή τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ και των κομμάτων της Αριστεράς που θα μπουν υποψήφιοι σε κάποιους δήμους αποκτούν ένα ακόμα πλεονέκτημα πολιτογράφησης. Ενώ τα κόματα, όπως η ΝΔ, που δεν επιθυμεί συμμετοχή αλλοδαπών στις εκλογές αυτές και επομένως δεν θα έχει υπηκόους τρίτων χωρών στα ψηφοδέλτιά της, έχει ένα σαφές μειονέκτημα.

Συνοψίζοντας

Πρέπει να κατανοήσουμε πως το νομοσχέδιο του ΠΑΣΟΚ στοχεύει στην ολοκληρωτική πολιτογράφηση των αλλοδαπών μεταναστών, παρά τις υποτιθέμενες “αυστηρές” προϋποθέσεις του.
Γενικά, όλοι οι νόμιμοι μετανάστες θα έχουν άμεση πρόσβαση στην Ελληνική ιθαγένεια αν την επιθυμήσουν. Όλοι οι παράνομοι επίσης θα αποκτούν αναδρομική πρόσβαση μέσω των παιδιών τρίτης γενιάς. Σημειώνεται πως τα παιδιά τρίτης γενιάς λαμβάνουν την ιθαγένεια αυτόματα, οι γονείς τους άδεια παραμονής ως γονείς ανήλικοι ημεδαπού, μετά από τρία χρόνια την ιθαγένεια, και εν συνεχεία μπορούν (ως Έλληνες πολίτες) να σπονσοράρουν την άδεια παραμονής των δικών τους γονέων (πρώτη γενιά).

Ακόμα και για όσους όμως δεν προνοήσουν να τεκνοποιήσουν θα υπάρξει αναμφισβήτητα μέριμνα από το ΠΑΣΟΚ, το οποίο άλλωστε έχει ξεκαθαρίσει πως δεν προτίθεται να απελάσει τους λαθρομετανάστες. Προκύπτει λοιπόν το ερώτημα: τί θα τους κάνει. Τμήμα τους θα αποκτήσει πολιτικό άσυλο, άλλο τμήμα θα συνάψει γαμική σχέση με νόμιμους ή πολίτες ομοεθνείς τους, λαμβάνοντας άδεια παραμονής. Αν περισέψει κανένας σίγουρα θα τακτοποιηθεί με κάποιο καινούριο σχέδιο νομιμοποίησης.

ΥΓ: Μοναδικό ανάχωμα στην πολιτογράφηση θα είναι η επιφύλαξη των ανδρών στρατεύσιμης ηλικίας να αναλάβουν στρατιωτικές υποχρεώσεις. Αλλά τα μακροχρόνια πλεονεκτήματα, ειδικά για τους εκτός Ευρώπης είναι ένα σημαντικό δέλεαρ. Επίσης η υπερπροσφορά στρατευσίμων θα οδηγήσει χωρίς αμφιβολία σε νέα μείωση της θητείας.

Το γεγονός πως θα εκπαιδεύουμε στα όπλα αλλογενείς αμφίβολης αφοσίωσης στην Ελλάδα, και σε λίγα χρόνια ακόμα θα έχουμε και αλλογενείς αξιωματικούς στην Αστυνομία και το Στράτευμα δεν προβληματίζει κανέναν


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια εκτός θέματος καθώς και μηνύματα σε "greeklish" δεν θα δημοσιεύονται.

Ποιά είναι η άποψη των χρηστών του διαδικτύου για την "πολυπολιτισμική κοινωνία" στην οποία μεταβαίνουμε, κατά την κρίση του νομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης; http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?p=1012 Συγκεκριμένα, στην εισηγητική έκθεση αναγράφεται: Στην χώρα μας, οι συμπεριφορές που αποβλέπουν σε φυλετικές διακρίσεις έχουν ποινικοποιηθεί, ως ένα βαθμό, όπως προαναφέρθηκε από τον ν. 927/1979. Δεδομένου, όμως, ότι ο παραπάνω νόμος έχει εφαρμοστεί ελάχιστα και ήδη κρίνεται ανεπαρκής, ενόψει των σοβαρών προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα μας κατά τη μετάβασή της σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, η ισότιμη προστασία όλων των ατόμων, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά τους ή τον γενετήσιο-σεξουαλικό προσανατολισμό τους, προβάλλει ως πρωταρχική υποχρέωση του κράτους. Τι θα λέγατε, να ακουγόταν και η φωνή του "κυρίαρχου λαού", ως προς τη μετάβασή μας σε "μια πολυπολιτισμική κοινωνία";