Σάββατο 29 Μαΐου 2010

Aθλιότητες συνεργατων του Βουγια...



Ρεπορτάζ : Διονύσης Βυθούλκας
(από το Βήμα)


«Oδηγός συμπεριφοράς της Ελληνικής Αστυνομίας προς θρησκευτικές και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες». Αυτός είναι ο τίτλος του 36σέλιδου φυλλαδίου το οποίο αυτή την περίοδο βρίσκεται στο τυπογραφείο και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα...
πάρουν στα χέρια τους οι αστυνομικοί που υπηρετούν σε όλη την Ελλάδα αλλά και οι δόκιμοι που ακόμα σπουδάζουν στις Σχολές της ΕΛ.ΑΣ.
Πρόκειται για τον οδηγό συμπεριφοράς του προσωπικού της Αστυνομίας και αναφέρεται στο τι πρέπει να κάνει ο αστυνομικός κατά τον έλεγχο, την προσαγωγή, τη σύλληψη και την κράτηση ατόμων που ανήκουν στις συγκεκριμένες ομάδες. Ειδικότερα αφορά άτομα που είναι παιδιά μεταναστών, άλλων φυλών, Ρομά, μουσουλμάνοι, εβραίοι, ινδουιστές και σιχ, βουδιστές, ανήλικοι, ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία και με διαφορετικό «γενετήσιο προσανατολισμό», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ο οδηγός συντάχθηκε από συνεργάτες του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Σπύρου Βούγια σε συνεργασία με διάφορους φορείς όπως τον Συνήγορο του Παιδιού, τη Μουσουλμανική Ενωση Ελλάδας, τις κοινότητες θρησκευτικών δογμάτων και άλλων θρησκειών αλλά και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις. Στο φυλλάδιο σημειώνονται οι ιδιαίτερες συνήθειες κάθε θρησκείας, όπως για παράδειγμα τι φαγητό τρώνε.
Επίσης σε ό,τι αφορά τους ανηλίκους τονίζεται χαρακτηριστικά ότι οι αστυνομικοί δεν πρέπει να τους φορούν χειροπέδε ς «εκτός και αν συντρέχει διαπιστωμένος κίνδυνος φυγής ή βί αιης συμπεριφοράς». Τους ηλικιωμένους ο αστυνομικός πρέπει να τους προσφωνεί πάντα με το επώνυμό τους συνοδευόμενο από «κύριε/κυρία» και όχι με εκφράσεις όπως «παππού/γιαγιά». Επιπροσθέτως να μεριμνά ώστε να έχουν επαρκή ποσότητα νερού. Παράλληλα δίνονται ειδικές συμβουλές για το πώς πρέπει να αντιδράσει το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. εάν το ηλικιωμένο πρόσωπο πάσχει από τη νόσο Αλτσχάιμερ ή άλλη συναφή διαταραχή.
Επιπλέον ζητείται από τους αστυνομικούς να δείχνουν «ιδιαίτερη προσοχή στις περιπτώσεις των τραβεστί (ανδρών που έχουν προχωρήσει σε εξωτερικές αισθητικές επεμβάσεις και ντύνονται γυναικεία ή το αντίθετο) και των τρανσέξουαλς (ατόμων που έχουν προχωρήσει σε επέμβαση αλλαγής φύλου) και να αποφεύγουν προσβολές που αφορούν την εμφάνισή τους». Αναφερόμενος στο θέμα της έκδοσης του φυλλαδίου ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Σπύρος Βούγιαςμιλώντας στο «Βήμα» επεσήμανε: «Θέλουμε να αποκαταστήσουμε τη διαταραγμένη σχέση ανάμεσα στον έλληνα πολίτη και στον αστυνομικό, και θα το καταφέρουμε. Εχουμε όραμα για τη νέα Αστυνομία και τη βούληση να το πραγματοποιήσουμε». Ο κ. Βούγιας συμπλήρωσε ακόμη: «Η ΕΛ.ΑΣ. πρέπει να είναι δίπλα στον πολίτη και όχι απέναντί του. Να είναι σοβαρή και αποτελεσματική χωρίς να είναι επιθετική. Και κυρίως να σέβεται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, τη διαφορετικότητα και τα ατομικά δικαιώματα με σωστή επαγγελματική συμπεριφορά. Μόνον έτσι ο πολίτης θα σέβεται με τη σειρά του τον αστυνομικό και θα εκτιμά την πολύτιμη παρουσία του».

2 σχόλια:

  1. τι περιμενατε απο τον βουγια με συνεργατη την αλ σαλεχ?
    πανε να καταστρεψουν την ελλάδα οι αναξιοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια εκτός θέματος καθώς και μηνύματα σε "greeklish" δεν θα δημοσιεύονται.

Ποιά είναι η άποψη των χρηστών του διαδικτύου για την "πολυπολιτισμική κοινωνία" στην οποία μεταβαίνουμε, κατά την κρίση του νομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης; http://www.opengov.gr/ministryofjustice/?p=1012 Συγκεκριμένα, στην εισηγητική έκθεση αναγράφεται: Στην χώρα μας, οι συμπεριφορές που αποβλέπουν σε φυλετικές διακρίσεις έχουν ποινικοποιηθεί, ως ένα βαθμό, όπως προαναφέρθηκε από τον ν. 927/1979. Δεδομένου, όμως, ότι ο παραπάνω νόμος έχει εφαρμοστεί ελάχιστα και ήδη κρίνεται ανεπαρκής, ενόψει των σοβαρών προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα μας κατά τη μετάβασή της σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, η ισότιμη προστασία όλων των ατόμων, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά τους ή τον γενετήσιο-σεξουαλικό προσανατολισμό τους, προβάλλει ως πρωταρχική υποχρέωση του κράτους. Τι θα λέγατε, να ακουγόταν και η φωνή του "κυρίαρχου λαού", ως προς τη μετάβασή μας σε "μια πολυπολιτισμική κοινωνία";